Aktivity projektu

Aktivity projektu

Aktivita č. 1

Názov aktivity
1.1 Analýza potrieb
Cieľ aktivity
Cieľom aktivity je zanalyzovať potreby cieľových skupín na trhu práce (pre získanie zamerania budúceho školského vzdelávacieho programu) a ich zadefinovanie do e-learningového portálu, a tiež vytvoriť zoznam študentov a pedagogických zamestnancov, ktorí budú zapojení do projektu.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.10.2009 – 30.04.2010
Popis aktivity
Účel: vymedzeniepresnej špecifikácie vzdelávacieho e-learningového portálu, potrebného pre implementáciu nového školského vzdelávacieho programu, zadefinovanie používateľských kont pre budúcich používateľov e-learningového portálu, vytvorenie študijných skupín, vytvorenie používateľských účtov, nastavenie prístupových práv podľa rolí
Dĺžka trvania aktivity: 7 mesiacov
Vstupy: zoznam žiakov a pedagogických zamestnancov školy
Metódy a postupy: Uvedená aktivita priamo súvisí s tvorbou vzdelávacieho obsahu. Pedagogickí zamestnanci zistia formou dotazníkov záujem žiakov o smerovanie ich ďalšieho štúdia resp. budúcej profesie, čím zdokumentujú potreby trhu práce v regióne a určia zameranie nového školského vzdelávacieho programu. Taktiež zistia úroveň dosiahnutých zručností žiakov v oblasti práce s IKT a mieru skúseností so štúdiom formou e-learningu, na základe čoho budú zadefinované čo najviac homogénne študijné skupiny pre neskoršiu realizáciu aktivity 1.3 Implementácia do vyučovania.
Výstupy: zoznam žiakov a pedagogických zamestnancov so zadefinovaním používateľských kont a vytvorených študijných skupín, vygenerované prihlasovacie mená a heslá jednotlivých používateľov.
Metodológia aktivity
Zadefinovanie užívateľských kont sa realizuje formou zadelenia študentov podľa príslušnosti k jednotlivým triedam. Študijné skupiny budú vytvorené podľa jednotlivých tried.
Za vygenerovanie a prihlasovacích mien a hesiel, nevyhnutných pre prístup do e-learningového portálu bude zodpovedný koordinátor odborných aktivít, ktorý bude úzko kooperovať s odborníkom v oblasti špecifikácie vzdelávacích prostredí a e-learningových portálov.
Cieľová skupina
Žiaci školy, pedagogickí zamestnanci školy.
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Cieľová skupina žiakov školy je vo vekovej štruktúre od 7 do 15 rokov.
Výstupy aktivity
Výstupom analýzy bude
-         dokument s analýzou výsledkov dotazníkového prieskumu potrieb trhu práce (štatistické vyhodnotenie prieskumu),
-         dokument so zadefinovaním potrieb jednotlivých cieľových skupín v rámci e-learningového portálu (menný zoznam študentov a pedagógov, vek, trieda študentov, zaradenie do študijných skupín),
-         dokument s vygenerovanými menami a heslami jednotlivých používateľov.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba bude realizovaná formou elektronického dotazníka.

 

 

Aktivita č. 2

Názov aktivity
1.2 Vytvorenie školského vzdelávacieho programu
Cieľ aktivity
Vytvoriť vzdelávací obsah pre potreby nového školského vzdelávacieho programu.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.11.2009 – 31.10.2011
Popis aktivity
Účel: aktivita je zameraná na tvorbu nového školského vzdelávacieho programu – teda na prípravu školského učebného plánu, učebných osnov, vnútorného systému hodnotenia
Dĺžka trvania aktivity: 24 mesiacov
Vstupy: Vstupom sú výstupy aktivity 1.1 Analýza potrieb a tiež Štátny vzdelávací program
Metódy a postupy: Nový školský vzdelávací program budú tvoriť spoločne všetci zapojení pedagogickí zamestnanci školy metódou brainstormingu na spoločných pracovných poradách a stretnutiach a následne samostatnou prácou každý na časti školského programu prislúchajúcej svojej aprobácii a predmetu, resp. skupine predmetov. Súčasťou projektu je i aktivita 3.2 Školenie pedagogických zamestnancov, po absolvovaní ktorej budú zúčastnení pedagogickí zamestnanci schopní zakomponovať do pripravovaného vzdelávacieho programu aj najmodernejšie informačné technológie. Súčasne s prípravou a tvorbou pedagogickej dokumentácie budú vyvíjané a do e-learningového portálu zaraďované nové vzdelávacie materiály/moduly, rozširujúce obsah tohto vzdelávacieho programu.
Výstupy: Štruktúra a upravené pedagogické dokumenty nového školského vzdelávacieho programu s vyšpecifikovanými požiadavkami na zaradenie nových materiálov/modulov do e-learningového portálu a zaradenie učebných pomôcok do vyučovacieho procesu k nasledujúcim predmetom: Slovenský jazyk, Anglický jazyk, Nemecký jazyk, Matematika, Chémia, Geografia, Fyzika, História/Dejepis, Biológia, Náboženská výchova, Etická výchova, Prírodoveda.
Metodológia aktivity
Nový školský vzdelávací program bude vychádzať zo štátneho vzdelávacieho programu. Aktivita predpokladá spoluprácu všetkých zapojených pedagogických zamestnancov školy, ktorí budú spoločne brainstormingom na pracovných poradách a formou pripomienkovania vytváraných dokumentov spolupracovať na špecifikácii konečnej podoby pedagogických dokumentov nového školského vzdelávacieho programu a tiež na príprave a nastavení nových modulov e-learningového portálu. Každý zapojený pedagogický zamestnanec bude zodpovedný na zostavení časti vzdelávacieho programu a príslušných dokumentov pre oblasti vyučovania prislúchajúce jeho aprobácii a predmetom, resp. skupine predmetov. Koordinovať vytváranie jednotlivých častí a ich spojenie do výslednej podoby do nového školského vzdelávacieho programu (výstupy aktivity) bude Koordinátor odborných aktivít (zodpovedná osoba).
Cieľová skupina
Pedagogickí zamestnanci školy.
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Výstupy aktivity
Upravené vzdelávacie programy, detailné časovo-tematické plány a učebné osnovy a vzdelávací program školy.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba je získavaná formou dotazníkov a zápisníc z pracovných porád.
 

Aktivita č.3

Názov aktivity
1.3 Implementácia do vyučovania
Cieľ aktivity
Plné nasadenie nových foriem vzdelávania podľa nového školského vzdelávacieho programu (predovšetkým forma e-learningu a dištančného vzdelávania) do vyučovania.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.09.2010 – 31.10.2011
Popis aktivity
Účel: implementácia novovytvoreného školského vzdelávacieho programu, vzdelávanie študentov formou e-learningu
Dĺžka trvania aktivity: 14 mesiacov
Vstupy: zoznam žiakov a pedagogických zamestnancov, zapojených do projektu a pedagogická dokumentácia k novému školskému vzdelávaciemu programu (výstup aktivity 1.2 Vytvorenie školského vzdelávacieho programu).
Metódy a postupy: v aktivite ide o zaradenie jednotlivých modulov e-learningového portálu priamo do vyučovania na vybratých hodinách, pôjde teda predovšetkým o aktívnu prácu s e-learningovým portálom. 
Výstupy: výstupné práce žiakov z jednotlivých vzdelávacích aktivít
Metodológia aktivity
Vyučovanie prostredníctvom e-learningového portálu bude prebiehať formou zaraďovania jednotlivých modulov do vyučovania na týchto predmetoch: Slovenský jazyk, Anglický jazyk, Nemecký jazyk, Matematika, Chémia, Geografia, Fyzika, História/Dejepis, Biológia, Náboženská výchova, Etická výchova, Prírodoveda.
Vyučovanie bude prebiehať v multimediálnej učebni (popísaná v aktivite 2.1 Dodávka multimediálnej učebne). Jednotlivé témy, vyučované prostredníctvom e-learningového portálu budú zaraďované v súlade so školským vzdelávacím programom podľa upravených učebných osnov a časovo-tematických plánov. Žiaci budú pracovať na zadaniach a úlohách v e-learningovom portáli samostatne, v obsahu však bude kladený dôraz aj na spoluprácu a komunikáciu a tiež na rozširovanie zručností práce žiakov s informáciami a technológiami.
Výstupy z jednotlivých aktivít žiakov (vypracované úlohy a materiály) budú dlhodobo archivované v databázach e-learningového portálu.
Cieľová skupina
Žiaci školy a pedagogickí zamestnanci školy.
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Cieľová skupina žiakov školy je vo vekovej štruktúre od 7 do 15 rokov.
Výstupy aktivity
Výstupom aktivity budú dotazníky spokojnosti zúčastnených žiakov a pedagogických zamestnancov školy s realizáciou projektu a tiež databáza záverečných prác žiakov z jednotlivých čiastkových vzdelávacích aktivít.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba bude získavaná formou elektronických dotazníkov, elektronických testov a databáz pracovných dokumentov žiakov.

 

 

Aktivita č.4

Názov aktivity
2.1 Dodávka multimediálnej učebne
Cieľ aktivity
Cieľom dodávky multimediálnej učebne je následná inovatívna prezentácia učiva a výukových materiálov podľa nového školského vzdelávacieho programu na vyučovacích hodinách.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.10.2009 – 30.04.2010
Popis aktivity
Účel: dodávka a inštalácia multimediálnej sady do školy za účelom inovatívnej prezentácie učiva
Dĺžka trvania aktivity: 7 mesiacov
Vstupy: špecifikácia a cenové ponuky na realizáciu dodávky učebne, a tiež požiadavky na zaradenie učebných pomôcok do vyučovacieho procesu z aktivity 1.2 Vytvorenie školského vzdelávacieho programu.
Metódy a postupy: verejné obstarávanie na dodávku techniky, dodávka a inštalácia externým dodávateľom
Výstupy: dodané komponenty učebne do školy
Metodológia aktivity
Aktivita bude realizovaná formou verejného obstarávania na dodávku techniky a následnej inštalácie multimediálnej sady do školy.
Učebňa bude využívaná najskôr pedagogickými zamestnancami počas realizácie aktivity 3.2 Školenie pedagogických zamestnancov, a neskôr pedagogickými zamestnancami i žiakmi školy počas realizácie aktivity 1.3 Implementácia do vyučovania.
Cieľová skupina
Žiaci školy a pedagogickí zamestnanci školy.
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Cieľová skupina žiakov školy je vo vekovej štruktúre od 7 do 15 rokov.
Výstupy aktivity
Dodané komponenty učebne do školy a nainštalovaná učebňa.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba ohľadom spokojnosti s formou prezentácie učiva pomocou dodanej multimediálnej sady bude realizovaná formou elektronického dotazníka.

 

 

Aktivita č.5

Názov aktivity
2.2 Dodávka podporného hardvéru pre pedagogických zamestnancov
Cieľ aktivity
Cieľom dodávky podporného hardvéru pre pedagogických zamestnancov je poskytnúť pedagogickým zamestnancom moderné nástroje na implementáciu školského vzdelávacieho programu do vyučovania.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.10.2009 – 30.04.2010
Popis aktivity
Účel: dodávka a inštalácia notebookov a príslušenstva pre pedagogických zamestnancov s cieľom ďalšieho zavádzania inovačných metód do vyučovania
Dĺžka trvania aktivity: 7 mesiacov
Vstupy: špecifikácia a cenové ponuky na realizáciu dodávky podporného hardvéru pre pedagogických zamestnancov
Metódy a postupy: verejné obstarávanie na dodávku techniky, dodávka a inštalácia externým dodávateľom
Výstupy: dodaný hardvér pre pedagogických zamestnancov
Metodológia aktivity
Aktivita bude realizovaná formou dodávky a inštalácie notebookov a príslušenstva pre pedagogických zamestnancov.
Dodaný podporný hardvér pre pedagogických zamestnancov bude využívaný pedagogickými zamestnancami pri realizácii aktivít 1.3 Implementácia do vyučovania a 3.2 Školenie pedagogických zamestnancov.
Cieľová skupina
Pedagogickí zamestnanci školy
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Výstupy aktivity
Dodané komponenty pre pedagogických zamestnancov.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba ohľadom spokojnosti s formou prípravy učiva formou multimediálne sady bude realizovaná formou elektronického dotazníka.

 

Aktivita č. 6

Názov aktivity
3.1 Školenie koordinátora odborných aktivít
Cieľ aktivity
Cieľom aktivity je zaškolenie koordinátora odborných aktivít pre prácu a správu e-learningového portálu na škole.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.11.2009 – 31.01.2010
Popis aktivity
Účel: zaškolenie pedagogického zamestnanca školy (koordinátora odborných aktivít) z dôvodu zabezpečenia podpory pre všetkých ostatných pedagogických zamestnancov a žiakov, zaškolenie v oblasti inštalovania a používania dodanej multimediálnej učebne a zaškolenie v oblasti používania dodaných didaktických pomôcok.
Dĺžka trvania aktivity: prezenčné školenie a dištančné školenie v priebehu 3 mesiacov
Vstupy: dodaná multimediálna sada a zrealizovaný e-learningový portál
Metódy a postupy: školenia
Výstupy: vyškolený pedagogický zamestnanec školy (koordinátor odborných aktivít).
Metodológia aktivity
Cieľom aktivity je zaškolenie v oblasti správy a používania e-learningového portálu na kombinovanom (prezenčnom a dištančnom) školení, realizovanom dodávateľom riešenia vzdelávacieho e-learningového portálu. Prezenčné školenie bude v trvaní min. 5 dní (5 dní po 8 hod.), pokračovať bude dištančnou formou po dobu min. 40 dní. Obsahom prezenčného školenia bude inštalácia a základná správa e-learningového portálu a dodanej multimediálnej učebne (to zn. inštalácia, vytvorenie a pridanie nových študijných skupín, a základná správa nových výukových modulov e-learningového portálu). Obsahom následného dištančného školenia, realizovaného dodávateľom riešenia dodávky multimediálnej učebne, bude rozširovanie zručností v oblasti správy a používania e-learningového portálu a dodanej multimediálnej učebne a modelové riešenie možných vzniknutých situácií pri používaní portálu a učebne (to zn. predovšetkým riešenie konfliktných situácií, havárií, údržba komponentov dodanej multimediálnej učebne, správa školských databáz a ostatného školského obsahu v e-lerningovom portáli).
Cieľová skupina
Pedagogický zamestnanec školy (koordinátor odborných aktivít)
Výstupy aktivity
Certifikát o absolvovaní školenia.
Spôsob získavania spätnej väzby
Prezenčná listina zo školenia.

 

 

Aktivita č.7

Názov aktivity
3.2 Školenie pedagogických zamestnancov
Cieľ aktivity
Zaškolenie pedagogických zamestnancov školy pre prácu s e-learningovým portálom, s dodanou multimediálnou učebňou a ďalšími dodanými didaktickými pomôckami.
Trvanie aktivity od – do (dd.mm.rrrr)
01.02.2010 – 31.08.2010
Popis aktivity
Účel:
  1. zaškolenie pedagogických zamestnancov a zvýšenie ich počítačovej gramotnosti potrebnej pre prácu s e-learningovým portálom
  2. zaškolenie pedagogických zamestnancov pre prácu s multimediálnou učebňou
Dĺžka trvania aktivity: kombinovanéprezenčné a dištančné vzdelávanie po dobu 7 mesiacov
Vstupy: pedagogickí zamestnanci zapojení do projektu, dodaná multimediálna učebňa a zrealizovaný e-learningový portál
Metódy a postupy: sú popísané v nasledujúcom texte v časti Metodológia aktivity
Výstupy: zaškolení pedagogickí zamestnanci pre prácu s portálom a multimediálnou učebňou
Metodológia aktivity
Zaškolenie bude realizované formou série prezenčných školení kombinovaných s dištančnou formou štúdia. Obsah školení bude zameraný na využitie portálu, multimediálnej učebne a podporného hardvéru pre pedagogických zamestnancov v novom školskom vzdelávacom programe.
Úvodné prezenčné školenie v rozsahu min. 2 dni zrealizuje priamo na škole už vyškolený pedagogický zamestnanec školy (koordinátor odborných aktivít – vyškolený bude v rámci predchádzajúcej aktivity 3.1 Školenie koordinátora odborných aktivít). Obsah školenia bude zameraný na úvod a základnú prácu s e-lerningovým portálom a dodanou multimediálnou učebňou. Po absolvovaní tohto základného školenia budú pedagogickí zamestnanci naďalej školení formou dištančného vzdelávania a e-learningových metód po dobu min. 5 mesiacov. Cieľom tejto časti vzdelávania bude získanie praktických skúseností a zručností potrebných pre prácu so základnými i rozšírenými funkciami e-learningového portálu. Pôjde najmä o získanie zručností potrebných pre samostatnú prípravu a tvorbu nových vzdelávacích modulov, výukových materiálov, testov, hodnotení a výkazov v e-lerningovom portáli. Počas štúdia dištančnou formou budú pedagogickí zamestnanci vytvárať už vlastné výukové materiály pre e-learningový portál, ktoré budú prezentovať na poslednom prezenčnom školení v závere realizácie tejto aktivity. Posledné prezenčné školenie zrealizuje pedagogický zamestnanec školy (koordinátor odborných aktivít) vyškolený v rámci predchádzajúcej aktivity 3.1 Školenie koordinátora odborných aktivít).
Preškolení pedagogickí zamestnanci budú po absolvovaní školení schopní samostatne vytvárať pre e-learningový portál nové výukové moduly, testy a úlohy. Po absolvovaní časti školenia zameranej na prácu s dodanou multimediálnou učebňou a podporného hardvéru pre pedagogických zamestnancov budú následne schopní inovatívne prezentovať učivo v súlade s vytvoreným novým školským vzdelávacím programom.
Cieľová skupina
Pedagogickí zamestnanci školy.
Cieľová skupina pedagogických zamestnancov školy je vo vekovej štruktúre od 24 do 60 rokov, vzdelanostná úroveň pedagógov je vysokoškolské vzdelanie.
Cieľová skupina žiakov školy je vo vekovej štruktúre od 7 do 15 rokov.
Výstupy aktivity
Doklady o zaškolení pedagogických zamestnancov pre prácu s e-learningovým portálom a multimediálnou učebňou.
Spôsob získavania spätnej väzby
Spätná väzba bude realizovaná formou elektronického dotazníka.